FANDOM

Tiszta So 1kg AGI 660

„Köszönöm Papp Lajos professzor úrnak és Tejfalussy úrnak, hogy ma már az én és minden ismerősöm asztalára normális, tiszta NaCl só kerül, amit Baján csomagolnak! Több üzletben is megadtam ennek a bajai cégnek az elérhetőségét - azóta lakhelyemen is kapható és mindenki hozzáférhet - no persze, akikhez eljutnak a hírek!”
Tóth Erzsébet, xfree.hu

Már a székelyek is ezzel fogadták a honfoglaló magyarokat: sóval. Annyira alapvető ételadalék, hogy mióta bevezették az iskolákban, hogy ne sózzák az ételt, mindenki csak siránkozik.

Túl monopohelyzetbe került a só forgalmazás? Csináljunk mi is sót, és fogjuk rá a többire, hogy mérgező!

„Csak kétféle étkezési só létezik; a biztonságos és a többi. A gyógyszerkönyvi tisztaságú NaCl patikai konyhasó a lehető legbiztonságosabb étkezési só. A napi NaCl biztonságos konyhasó szükségletünk mai (2013) áron számolva kb.10 Forint. Napi 10 Forintért nem érdemes kockáztatni egészségünket, szaporodóképességünket, nemzetünket!”
Tiszta Só honlap[[src]]

Csináljunk egy kis számolást:

Állításuk szerint a felnőtt ember napi sószükséglete 18 gramm (mert a kórházakban egy nap 2 liter, literenként 9 g sót tartalmazó infúziót adnak a betegeknek). Ennek ára 10 Ft. 1 gramm só ára tehát 10/18=0.56 Ft (kerekítve). 1 kg sóé 0.56*1000=560 Ft. Ötszázhatvan forint, egy kilogramm sóért. Összehasonlításként: hétköznapi fogyasztásra asztali sót már 68 Ft/kg áron[1] lehet kapni. Ha nem is a legolcsóbbat vesszük, még akkor is 200 Ft alatt megússzuk.

A Tiszta Só háromszor drágább. A hülyének is megéri.

Adagolás

Az adagolás körül van egy kis félreértés:

Az eredeti weblapjuk szerint 18 gramm / nap egy felnőttnek.

Legújabb Facebook-bejegyzésük alapján viszont közel a kétszerese, 30 gramm (3 deka)!

Úgy tűnik, nem fogyott elég gyorsan a só... A 2 liter vízfogyasztás is 3-ra nőtt..

A forgalmazók

A Tiszta só mögött Tejfalussy András, "Dr." Weixl Várhegyi László áll, de megnyerték maguknak Papp Lajost is. Ugyanez a bagázs termeli Tiszta víz néven a fogyasztásra szánt desztilláltvizet...

Baján csomagolják.

Források

  1. http://www.argep.hu/main.aspx?sucheall=1+kg+só