FANDOM

WEBLAP
Szabadon Ébredők
Szabadonebredok
Szlogen: Kontributor jellegű blog
URL: szabadonebredok.info
Bejegyzés ideje: 2013. 11. 15. (szabadonebredok.hu)

2014. 08. 18. (szabadonebredok.info)

Tulajdonos: Rozsdás Henriett
Témakörei: Ezoterika, Háttérhatalom, alternatív gyógyászat,...
A Szabadon Ébredők a magyar Kontributor jellegű blogok egyik ősanyja, egy gennyes fekély az internet hátán.

Elcsépelt idézetek, kiforgatott életbölcsességek, álhírek, burkolt hirdetések, ezeréves hoaxok és konteók újratöltve - ébredj szabadon ebben a fekália-tengerben!

Leírás

Rostás Henriett, miután megunta, hogy nem terjesztheti szabadon a hülyeségeit egy Fészbúk-csoportban, saját csoportot alapított, amit később önálló weboldalra költöztetett.

Ez lett a Szabadon Ébredők .info oldal. A "kontributor" jelentése pedig: bárki küldhet cikket, amihez úgysem értünk, szóval kitesszük. Emellett maguk is másolnak más blogokról - de a jobb egér kattintást letiltották, hogy tőlük ne lehessen másolni...

Témakörök

  • Önképzés
  • Titkolt történelem
  • Önellátás
  • Egyéb (Új világrend, régészet, Népírtás, Dimenziós tudatok...)
  • Egészség (GNM, Gyógynövények, ajurvéfa, oltások)
  • Tudomány
  • Tanmesék
  • Könyv- és Filmajánló

Hatása

Ekkora szennyhírkupacot nem semmi összehozni - igaz, már 2013 óta csinálják. Elmehetne mellette az ember, ha nem tudná, hogy ezek a többségében álhírek és ezoterikus reklámok több, mint 317.600 ember (!!) üzenőfalán jelennek meg naponta, és a többségük ezt fogadja el valóságnak és igazságnak. Háromszáztizenhétezer-hatszáz ember. Debrecen és Szeged (Budapest után a két legnépesebb magyar város) lakosságának összessége!

Ekkora embertömeg befolyásolása hatalmas felelősség. HeRo viszont elég naivan (vagy kétszínűen) áll hozzá a dologhoz: nem vállal felelősséget a megjelent tartalmakért, bár állítólag megjelentetés előtt átnézik az anyagokat. És persze pénzt is kérnek, ha reklám jellegű a cikk.

Márpedig egyre gyakoribbak a különféle önismereti tanfolyamokra csábító cikkek. Szépen kereshet az egyszem tulajdonos és informatikus csatlósa.

A felelősség elhárítása pedig érdekes kérdés, mert bár az alternatív történelmen maximum vitatkozni lehet, de az "Oltás" kategóriában - természetesen - Oltásellenes cikkek olvashatóak. És mint az Labant Csaba példáján is látszik, ezzel a témával nagyon vékony jégen táncolnak.

Megszűnés, utód

2017. március 7-én este lehúzta a rolót a Szabadonébredők. Facebook oldalukon semmi aktivitás nem volt ezzel kapcsolatban. Csendben, észrevétlenül múlt ki. És ez nem véletlen. Az alkotók már egy új oldalt futtatnak fel, a Töltődj Velünk.info-t.

Killit