FANDOM

Pusztay Sándor az UFÓmagazin főszerkesztője.

Életrajz[1]

Pusztay Sándor Budapesten 1948-ban született. Könyv- és lapkiadó, főszerkesztő, író, újságíró. Egyetemi diplomával, szakkönyvtárosi végzettséggel rendelkezik. 1970-től üzemi lap szerkesztő-újságírója. 1974-ben került a hadsereghez, ahol különböző beosztásokban dolgozott. 1980-ban lett a Zrínyi Kiadónál szerkesztő, később főszerkesztő. 1988 és 1991 között teljesített hivatásos katonai szolgálatot. 1973-tól rendszeresen publikál országos lapokban (Népszabadság, Magyar Ifjúság, Élet és Irodalom, Néphadsereg, Igaz Szó stb.). Első írásai, elbeszélései, riportjai elsősorban az ifjúság életével, kulturális kérdésekkel, társadalmi problémákkal, a hadsereg különböző területeivel foglalkoztak. Írói álneve: S. P. Alex. 

1991 óta a Kornétás Kiadó Kft. tulajdonosa, igazgatója. 1990-től az Ufómagazin alapító főszerkesztője. 2001–2004 között a Mount Everest Hegyisport Magazin, 2003–2004. évben a Turista Magazin, 2005-től a HTM (Hegyisport és Turista Magazin) főszerkesztője. 1993 és 2000 között a Szlovákiában megjelenő Ufómagazin főszerkesztője.

Irányítása alatt a Kornétás Kiadó évente 10-15 szépirodalommal, természetjárással, turizmussal, természetvédelemmel, kultúrtörténettel, ezoterikával, megmagyarázatlan jelenségekkel foglalkozó könyvet, folyóiratot és egyéb kiadványokat jelentet meg. 

Több mint hatvan országban járt. Utazásairól, túráiról több száz cikket, tanulmányt írt. Napjainkban írásaiban szívesen foglalkozik a paleoasztronautika és a megalitikus emlékhelyek témájával. Több természetjárással, megmagyarázatlan jelenségekkel foglalkozó televíziós műsor szerkesztője, műsorvezetője, több tucat nemzetközi energetikával, megmagyarázatlan jelenségekkel, környezet- és természetvédelemmel kapcsolatos konferencia, kiállítás főszervezője, támogatója. Ez idáig 25 könyvet írt. Magyarországon kívül Németországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Romániában több száz előadást tartott. 

Tagja a Magyar Újságírók Országos Szövetségének (1980) és a Magyar Ufókutatók Szövetségének (1994), a Magyar Természetbarát Szövetség elnökhelyettese (2008–2011), a Nemzeti Szabadidő- Sportszövetség elnökhelyettese (2008–2011), Az Európai Borlovagrend Hungária Konzulátus tagja (2013), a közhasznú minősítésű A Jövő Háza Alapítvány kurátora (2004). Kitüntetései: Ifjúsági díj (1984), A Haza Szolgálatáért Ée. (1988), Golden Globe (1994), Pax Galakticana (2000).

Források

  1. http://www.ufomagazin-net.hu/hun/foszerkeszto.php