FANDOM

KONTEÓ
Paleoasztronautika
Piramis
Kategóriák: Földönkívüli eredet
Magyar képviselői: Erich von Däniken, ...

UFO-t ma már minden hülye láthat az olcsó kamerája segítségével, de mi a helyzet a múltunkkal? Mi van, ha a földönkívüliek már jóval azelőtt itt jártak, mint hogy mi tudtuk, hogy "léteznek"?

Ez az alapelve a Paleoasztronautikának: a történelmi korokban (őskor, ókor) földönkívüliek látogatták meg az embereket és befolyásolták történelmünket.

Képviselők

A sci-fi és fantasy műfajban alkotó írók már az 1800-as évek közepe óta felvetették a lehetőségét a földönkívüli beavatkozásnak. Az ő munkáik a szórakoztatást szolgálják, de mindig van valaki, aki pénzt akar csinálni a hiszékenyek megvezetéséből.

Ilyen a kétes hírű Erich von Däniken svájci hobbirégész, műtárgyhamisító, könyvíró, aki ebben a témakörben a legismertebb "szakember".

Aztán ott van a 12. bolygójával Zecharia Sitchin, aki a sumér mitológiára építette teljes elméletrenszerét.

Robert Temple is foglalkozott a sumérokkal, de ő inkább a Szíriusz-rejtélyről ismert: szerinte az afrikai Dogon törzs kapcsolatban áll szíriuszi földönkívüliekkel (figyelem: dogonok és nem a Magyarok!)

Állítások

  • Földönkívüli lények beavatkoztak az emberi történelembe.
  • Az ősi kultúrák istenei - akik "alászálltak az égből" - valójában földönkívüliek.
  • Ezért minden istenekkel kapcsolatos régészeti műtárgy "bizonyíték" a földönkívüliekre - pusztán azért, mert létezik.
  • A földönkívüliek közösültek az emberekkel, életképes hibrid utódokat létrehozva. Ezek máig élnek: sok spiritiszta szélhámos hibrid leszármazottnak tartja magát.
  • Mivel elképzelhetetlen, hogy az ókori népek nagy építészeti teljesítményei (pl. Piramis) tényleg emberi alkotások, így biztos, hogy ezek építésénél a) földönkívüli tudást b) földönkívüli techológiát c) földönkívüli segítséget vettek igénybe.

Kritikák

A paleoasztronautika sok tudományágat összegyűjtő valami, hiszen művészettörténet, régészet, történelem, csillagászat és még sokminden más is kell, hogy az összefüggéseket felismerni, a bizonyítékok hitelességét ellenőrizni lehessen.

A téma "kutatói" magabiztosan halandzsáznak mindegyik területről. Mikor vitába szállnak egy-egy terület szakértőjével, könnyen túltesznek rajta a többi területtel - hiszen egy felelősségteljes tudós a szakterületén kívül nem tesz magabiztos állításokat, ezzel viszont felkészületlennek, tudatlanabban tűnik a hangoskodó áltudóssal szemben. A birkanyáj pedig beveszi a parasztvakítást.

Pedig a tudomány - ha még hiányosan is - szolgálni tud magyarázatokkal a jelenségekre. De a hangsúly most is a hiányon van: a kíváncsi ember mindent akar tudni. Hiányos válasz nem elég: az űrt kitöltik saját (vagy másoktól származó) magyarázattal. És kész az áltudomány.