FANDOM

Nibiru-orbit

A Nibiru eredetileg a sumér mitológiából származó égitest, Marduk főisten égi otthona. Aztán ezt egy kicsit kiszínezték.

Hányadik bolygó?

A Nibiru a 10. bolygó. Két tudós úgy vélte, létezik egy Planet-X néven emlegetett 10. bolygó is a Naprendszerben (akko még a Pluto is bolygónak számított). Kicsit félreszámolták magukat, de nem baj, mert a jajongó tömeg rögtön Nibirut látta a 10. bolygóban.

A Nibiru a 12. bolygó. Hogy miért? Mert egy író, Zecharia Sitchin állítólag lefordított egy rakat sumér szöveget, de mivel így nem látta őket, kitalált rájuk egy történetet, amelyet A tizenkettedik bolygó című könyvében írt le.

De hogy van előtte 11? A 9 bolygó, a Nap és a Hold. Hogy akkor a sumérok még nem ismerték mind a kilenc bolygót? Kit érdekel? Hogy a Nap nem bolygó? Kit érdekel? Az olvasóközönség ilyen apróságokon nem akad fenn, mert örül, ha el tud számolni 12-ig (Nincs is annyi ujjam, Feri, gyere mán' segíccs).

Mi a Nibiru?

A Nibiru mibenlétéről több elmélet kering:

  • Bolygó. A 10. Vagy 12. Kinek hogy tetszik.
  • Törpecsillag. Annyira törpe, hogy a fényét nem látjuk. De attól még kering körülötte bolygó, amelyen élet alakult ki, és baromi fejlettek.
  • Mesterséges égitest. Vagyis Űrhajó. Ezzel gyöttek az Anunnakik.

Világvége

A 2012-es világvége a Nibiru becsapódásával történt volna. Azonban ez a katasztrófa elmaradt, mert nem volt, ami becsapódhatott volna...