FANDOM

A kreacionisták (teremtéshívők) szerint a földi életet valamilyen felsőbb hatalom teremtette.

Típusai

Vallási

Vallási alapú válfajai a leggyakoribbak, azon belül is a keresztény egyházak tanításaira épülők. Ezek a Biblia teremtéstörténetét szó szerint veszik (a 6 nappal és mindennel együtt), mert csórikáim még soha nem hallottak az átvitt értelem és a példázat fogalmakról. A szó szerinti értelmezés szerint Isten teremtett és "látta, hogy ez jó". Ami jó, azt viszont nem kell megváltoztatni. És itt jön a képbe a "tudományos ősellenség", az élőlények dinamikus változását hirdető Evolúció.

Földönkívüli

Természetesen a földi élet a Földön kívülről származik - mivel nem tudjuk elképzelni, milyen, amikor még valami nincs és egyszercsak lesz. Erre számos elmélet is létezik, amik közül a meteoron ideérkező sejtek, baktériumok a legkevésbé izgalmas magyarázatok.

Sokkal izgalmasabb a földönkívüli fajok általi teremtés. Ezek kizárólag az ember létrejöttével foglalkoznak, a világ és az élet kialakulását triviálisnak veszik. Ennek is több lehetséges változata van:

  • Az emberi faj eleve földönkívüli, itt csak letelepedtek. Ez az elmélet nem magyarázza meg az állatvilág és a növényvilág létezését, túllép rajtuk, mert gőze sincs, hogy magyarázhatná meg.
  • Az emberi fajt más földönkívüliek hozták létre a Földön. Ez egyenesági rokona a vallási változatoknak, csak Isten kicserélték egy divatos földönkívüli fajra. A bővített változatok további párhuzamokat vonnak a Biblia és a saját elméletük közé, hogy bizonyítsák: már a Biblia is földönkívüliekről beszélt. Az állat- és növényvilág kialakulását ezek se magyarázzák, mert ennyire futja ebből az elméletből is.

Tudomány vs. Teremtés

A tátott szájjal hápogó kreacionisták az ördög bérenceinek tartják a tudósokat és magát a tudományt, amiért válaszokat keres - és talál - a természet törvényeire.

Igaz, hogy a vallási teremtéstörténetek a teremtés MIÉRT-jét, az evolúció meg a teremtés HOGYAN-ját magyarázza, de a szűk látókörű fanatikusok képtelenek ezt felfogni és a két elméletet egymással ellentétesnek hiszik.

Pedig a válasz roppant egyszerű, lévén, hogy nem egy dologról beszélnek. Darwin vitatott A fajok eredete könyve nem is foglalkozik az EREDETtel, csak a fejlődés hogyanját boncolgatja.