FANDOM

A Felébredtek a tipikus példái a "Minél hülyébb valaki, annál okosabbnak képzeli magát" közmondásnak.

Ahogy a szeretetért lájkolgató "szerigömbös" pozitívkodó háziasszonyok a Fészbúkon, ők is arra vágynak, ami nincs nekik: észre. Az észt pedig a "felébredés"-nek nevezett folyamaton keresztül lehet elérni.

A felébredés folyamatának a következő fázisai vannak:

  1. Az egyén megtalálja az Internetet.
  2. Az egyén megtalálja a Fészbúkot és a Jútyúbot, majd ezeken keresztül a Kontributor jellegű blogokat.
  3. A blogokon közvetített téveszméket az egyén el tudja olvasni, de legalábbis a hozzá tartozó videót megnézni.
  4. A blogokon közvetített téveszméket magáénak érzi, mert nem látja benne a buktatókat.
  5. A blogok cikkeit megosztja, azokhoz elfogadó véleményt nyilvánít.
  6. A Facebookon szembesül az elméletek ellenzőivel ("Szkeptikusok"), akiket megpróbál átállítani a sötétek oldalára. Esetenként a verbális erőszaktól sem riad vissza.

A Felébredt ember magasabb tudati szinten van, esetleg "rezeg". Okosabb lesz minden más földi halandónál, mérnököknél, orvosoknál, tanároknál, egyetemi professzoroknál. Innentől az észérvek nem hatnak rá, mert ő a magasabb szintű elméjével képes azokat ignorálni - valójában legtöbbször meg sem érti.

Egy olyan gondolati rendszerbe kerül, ahol nem a tények irányítják az elfogadást, hanem az elfogadás irányítja a tényeket. Azaz, ha valami nem tetszik, akkor az nem igaz, vagy hazugság, de legalábbis "csak egy lehetséges magyarázat", és persze amit ők állítanak, az lehetségesebb. A valóság ilyen mértékű torzítása teljesen értelmezhetetlen a "materiális gondolkodás börtönébe ragadt" átlag embernek.

Hiszen tulajdonképpen olyanok, mint a strucc, aki homokba dugja a fejét a problémái elől, ráadásul azt hangoztatja, hogy a homokban meglátta a megoldást. Ami nem lehetetlen, de egyúttal elég valószínűtlen.