FANDOM

SZEMÉLY
Erich von Däniken
Erich-von-Däniken
Foglalkozás: író
Szakterület: Földönkívüli eredet, Paleoasztronautika

„Én csak felteszem a kérdést”
Däniken

Aki a Discovery csatornán álelméleteket igaznak beállító sorozatokat néz, az már egészen biztosan találkozott Erich von Däniken nevével.

Ő a legismertebb képviselője a Paleoasztronautika elméletének, Önképzett Szakértő.

Élete

A svájci születésű szélhámos keresztény iskolába járt, és már ott saját Bibliamagyarázatokat talált ki: a leírt égi jelenségeket ő földönkívüli lényeknek és űrhajóknak gondolta.

19 éves korában rablás miatt 4 hónapra börtönbe zárták.

Később szállodaigazgató lett, és hamis könyveléssel nagy összegeket tett zsebre. Mikor ez kiderült, 1 évre börtönbe került adócsalásért. Mint kiderült, a pénzből Egyiptomba utazott, hogy anyagot gyűjtsök a könyvéhez.

Az új évezredben újra felfedezték és azóta "híres" szakértőként van jelen áldokumentum filmekben, ahol szakérti a talált leletek földönkívüli eredetét.

Fontos megjegyezni, hogy semmilyen egyetemi és/vagy régészeti szakképesítéssel nem rendelkezik.

Főbb állításai

  • A mitológiai istenek valójában földönkívüli lények
  • Ezek a földönkívüliek szexuális kapcsolatba kerültek a földi emberekkel, és életképes hibrid utódokat hoztak létre
  • A Nazca-vonalak valójában földönkívüli űrhajók kifutópályái
  • Egy equadori barlangban földönkívüliekre utaló bizonyítékok találhatóak. 1974-ben bevallotta, hogy ezek hamisak, ám 2011-ben - mikor újra népszerű lett - visszavonta ezt az állítását

Munkássága

Négy nagy könyve jelent meg: három az "űrkorszak" hajnalán, amikor mindenki a világűrrel volt elfoglalva, és egy a földönkívüli elméletek reneszánszának idején:

  • Chariots of the Gods (1968)
  • Gods from Outer Space (1970)
  • The Gold of the Gods (1973)
  • Twilight of the Gods (2009)

A tudományos világ kezdetektől fogva erős kritikával fogadta. Kezdve ott, hogy első könyvében egy már megjelent műből vette át az alapötletet és a szöveget (forrásmegjelölés nélkül), majd magáénak tulajdonította azt. Később már saját magát plagizálta: korábbi könyveiből teljes oldalakat vett át, kicsit módosított rajta, és vadonatúj elméletként tálalta.

Peru

A perui őslényeket ábrázoló agyagedényekről Däniken szakértőként kijelentette, hogy eredetiek. Egy későbbi interjúban - hogy elkerülje a börtönt régészeti leletekkel való kereskedésért - bevallotta, hogy ők készíttették a leleteket.

Tévedéseinek és csúsztatásainak listája elég terjengős, bírósági pszchológus szerint megrögzött hazudozó.