FANDOM

SZEMÉLY
Sörbet Norbert
300px
Foglalkozás: Ex-rendőr, fitnesz-guru, életmód-tanácsadó, dietetikus, vegyész, biológus, gyógyszerész, filozófus
Szakterület: Egészséges életmód
táplálkozás
összeesküvés-elméletek
Tevékenység: aerobik-oktató
vállalkozó

Sörbet Norbert ex-rendőr, fitnesz-guru, életmód-tanácsadó, dietetikus, vegyész, biológus, gyógyszerész, filozófus. És vállalkozó.

Leírás

A szívgondokkal küzdő Norbert (külföldi mintára) rádöbbent, hogy az egészséges életmódhoz szükséges a mozgás. Ezért a rendőrséget otthagyva aerobik-oktatóként mozgatta meg az embereket. Rá kellett azonban jönnie, hogy a kurva magyarok nem mozognak annyit, hogy ő abból megélhessen.

Ezért átnyergelt az egészséges életmód másik pillérére is, a táplálkozásra. Még ezzel sem lenne gond, ha ő csak az arcát adná a brandhez és hagyná a szakembereknek az érdemi munkát. De nem. Norbert sajnos azt képzeli, ha ő (pontosabban a cége...) élelmiszerekkel foglalkozik, akkor ért is hozzá. Sőt, annál is inkább büszke erre, mert ilyen irányú végzettsége nincs, nem tanulta sehol.

Mivel Magyarországon úttörő szerepet játszott az "egészséges életmód" szemlélettel, ezért jogosan mondhatja, hogy ő az első, még díjakat is kapott. Igaz, hogy egy aerobik-oktató hogy épít fel a semmiből egy ilyen céget, amikor még a kémiával is gondjai vannak, az - Norbertet idézve - elgondolkodtató. Annó simán ráépíthetett külföldi módszerekre, hiszen senki nem ismerte őket. Viszont mióta az ország felzárkózott Nyugat mellé, beszivárogtak a konkurrens módszerek, amitől az ő biznisze hanyatlani kezdett.

Az egészség grállovagja a bugyuta mosoly mögött gátlástalan és pofátlan "üzletember", aki újabban gyűlöletkampánnyal és mások hátára kapaszkodva próbál a felszínen maradni, nem törődve azzal, hogy a másfél millió Facebook-követőjének hamis tanácsokat ad.

Tökéletes példája, hogyan kell egy jól felépített életművet ripityára zúzni, csak ellentétben a hasonló pályán zuhanó Pataky Attilával vagy Tejfalussy Andrással, ő még viszonylag fiatalon lépte ezt meg. Mit fogsz csinálni ezután, Norbert?

Okosságai

A Nagy Kalóriahazugság

Norbert könyve, ami miatt a (gonosz) Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége beperelte[1], és amelyben megalkotta a Szacharotoxikózis betegséget. A könyvről remek cikket írt az Alimento Blog:

„Fontos „baljós előjel”, hogy a könyvnek nincs tartalomjegyzéke – ugyanis gyakorlatilag nincsen strukturált tartalma sem - és nincs irodalomjegyzéke, tárgymutatója, semmi olyan, ami egy szakmailag minimálisan is komolyan vehető könyvben várható. Bulvármagazinos cikkek sorozata egymás után pakolva, a könyv csapong egyik témától a másikig, majd vissza, néhány nagyon felületesen megfogalmazott egészségügyi infót bedob, majd köríti a cukor okozta tragédiákkal. Ez utóbbinak van tuti receptje: két rettentő szám közé beékel egy-egy személyes tragédiát (az én személyes tragédiám, hogy kénytelen voltam sokadszorra újraolvasni a kövér Norbi kövér családjának kövér kalandjait – a 60-67. oldal környékét kerülje mindenki).

Ami új elem, az a masszív konteó-építés: a gonosz gyógyszer- és élelmiszeripari maffia különös kegyetlenséggel, nyereségvágyból több emberen elkövetett mesterkedése, mellyel az embereket először beteggé teszik, majd jó sokat keresnek a gyógyszereken – amik amúgy nem is hatnak, mert mégiscsak belerokkannak és belehalnak a milliók a túlsúly és a szénhidrátfogyasztás (bocsánat: szacharotoxikózis) következményeibe. Az már csak természetes, hogy bármilyen adat vagy elmélet (Coelho idézet, Facebook bejegyzés,stb.) igazolja ezt a feltevést, ami ellene szól, az csalás, hamisítás és dezinformáció eredménye. ”
Alimento Blog[[src]]

A teljes cikk ITT olvasható[2].

Krumpli félszénhidráttal

Ne feledjük, Norbert még a krumpli szénhidráttartalmát is megfelezte (talán kettévágta?). Később persze magyarázkodtak[3]:

„Nem a krumpli szénhidráttartalmát, hanem az Update burgonyapüréporét csökkentettük a piacon található többi burgonyapüréporhoz képest. A hagyományos püréporokban 99 százalék burgonya és egy százalék egyéb adalékanyag található, a mi termékünk ennek a felét tartalmazza burgonyából, a másik felét növényi rostokkal pótoltuk.”
Farkas Nóra[[src]]

Tekintve, hogy a növényi rostok szénhidrátból állnak, ez azt jelenti, hogy a hiányzó felet más növényi szénhidráttal pótolták ki. De akkor az összeségében hogy lett kevesebb?

Citrom és szódabikarbóna

A rák korunk divatos betegsége, természetesen minden IS gyógyíccsa, csak eltitkolják. Norbert olvasott egy kamucikket, és mint szakértő, azonnal rájött: hogy íme, a megoldás. Rögtön ki is posztolta a céges Facebook oldalára. Amiért az orvosok azonnal nekiestek - teljes joggal. Norbert (és a cikk) szerint

  • A citrom a kemoterápiánál és a gyógyszereknél tízezerszer erősebb rákellenes szer.
  • A citrom lúgosít, és ez az egészség záloga.
  • A citrom és a szódabikarbóna keveréke életmentő csodaszer.

A Zsindex hosszabb cikket szentelt ennek az eseménynek, ITT olvasható[4].

Laci bácsi És Fördős Zé

"Lájkoljatok, hogy a beteg kisgyerek meggyógyuljon!" - azt hinnénk, ezt csak a nagyon idióták veszik be. Valószínűleg így van, tehát Norbert követőtábora is ilyen idiótából áll. Illik hozzá.

Történt ugyanis, hogy amikor Norbert már két hete nem volt köztudatban, újabb gerinctelenséggel próbált (és tudott!!) a figyelem középpontjába kerülni. Mindenki szeretett Laci bácsija, a zsírban átsült és csokiban tocsogó élelmiszerek királya kórházba került. A konyhája soha nem látott gluténmentes update szarokat, ahogy Norbert sem fogyaszthatott soha a mesterszakács egészségtelen (kalória+szacharotoxikolózis!!!) kotyvalékaiból. Azonban az aerobik-edző azonnal felismerte a lehetőséget, és bepiruettezett a beteg "ellenfél" kórtermébe, ahol fotózkodtak és a saját (nem Laci bácsi) Facebook oldalán kezdett a Gyógyító Like-ok gyűjtésébe. A sok paraszt meg rögtön árasztani kezdte a like-okat, nem tudva, hogy amit Norbert oldalán like-olnak, az Norbertnek megy. És ő nem osztozkodik.

És hogy mi történt Laci bácsival? Tibi atya blogja összeszedte[5]:

„Ahhoz, hogy megértsük, mi történt az elmúlt napokban, néhány hetet vissza kell ugranunk az események idővonalán. Azok kedvéért, akik nem követték az eseményeket:

1) Egy mikroblogger indexen megosztott összeállítása nyomán Benke Laci bácsi főzővideói felgerjedtek az interneten, és önálló trash-kultúrává nőtték ki magukat. A Laci bácsit ért kritikák szerintem egytől egyig jogosak, hiszen ínyencségeihez tartoztak a vegetás ketchup és a zöldborsótorta, és néhány rosszmájú kommentelő szerint Michelin-csillagot is csak azért nem kapott, mert bő zsiradékban kirántaná. El kell ismerni azonban, hogy Laci bácsi nem annyira önálló, autonóm ízléstelenségi fekete pontja volt a gasztronómiának, mint inkább egy nyomorúságos kor autentikus lenyomata. Valóban szar volt, amit a műsorában csinált, de a bűne mindössze annyi, hogy nem haladta meg a korát. Igaz az is, hogy tényleg csinált gyógyszergyár megrendelésére c-vitamin tablettás túrós trutyit, de az én olvasatomban ez pitiánerségénél fogva még mindig inkább csak a csínytevés kategóriája, mint kulturális bűncselekmény. Egy ártalmatlan szemfényvesztő munkája.

2) A trollok szétszedték Laci bácsi konyhai alakításait.

3) Laci bácsi nem hagyta szó nélkül az internetjelenséget, és a lehető legprosztóbb módon fitymált olyan gasztrobloggereket, akik 1) nem voltak felelősek azért, hogy az internet elővette őt 2) valóban progresszív módon, és egyszerű emberek számára tették lehetővé, hogy részesüljenek a gasztronómiai forradalomból, amit a streetfood hozott Magyarországra. Sznobizmussal vádolta őket, mert szakítottak a szalonnazsírban tocsogó, tányérról lelógó rántotthús hagyományaival, és a szélesebb közönség számára új, de itthon is viszonylag könnyen beszerezhető alapanyagokból főznek. Laci bácsi mély tudatlanságáról árulkodik (és arról, hogy azt sem tudja, tulajdonképpen kiket kritizál), hogy pont ezek a gasztrobloggerek voltak azok, akik egy goproval, farmerben és edzőcipőben járták be a világot, hogy receptekre vadásszanak. Sosem fine-dining éttermeket látogattak, hanem piacokat, 10 négyzetméteres kis kifőzdéket, zugkonyhákat és utcai árusokat. Ez távolabb nem is állhatna a sznobizmus fogalmától.

4) Fördős Zé teljesen kulturáltan helyre tette Laci bácsi csúsztatásait, majd a legnagyobb jóindulattal úgy értékelte az öreget, hogy abszolúte szerethető, ha valaki a folytonos újítás helyett a hagyományos konyhaművészethez ragaszkodik, csakhogy Laci bácsi gépsonkába tekert banánja egyik kategóriában sem fér meg. Hozzátette, hogy biztosan tényleg jó szakács, ha ennyi díjat nyert, ezért is nagyon fontos, hogy azokat a recepteket mutassa be, amikkel díjat nyert.

5) Nyilatkozat nyilatkozatot követett, és végül az idős Laci bácsi kórházba került vesebántalmakkal, és egyéb egészségügyi problémákkal, amikről nem kívánt beszélni, de felsejlett, hogy a hetek óta tartó (valóban eltúlzott, és Zétől teljesen független) agresszív baszogatásnak (pl.: a kommentcsőcselék által követelt statáriális kézlevágásnak) köszönhető.

De mi a franc köze van ehhez Norbinak?

A kérdés teljesen jogos. Semmi. Ezért is küszködtem a gyomromból induló fordított perisztaltikával, mikor megláttam, hogy Norbi Laci bácsi betegágya mellől üzen a világnak, hogy lám, hogyan bántak el ezzel a szerencsétlennel. A csőcselék által vájt sebet (ha egyáltalán valóban ez vezetett idáig) most még egy Norbi nevű betegágy mellett fészkelő lájkkeselyű is megkörnyékezi. A poszt végén Fördős Zének még azt is kiadja, hogy tanuljon meg főzni.”
Tibi atya blog[[src]]

Norbert az új ellenséggel, Fördős Zével folytatott tanulságos eszmecserét a Morning Showban, ahol többek között kifejtette, hogy a Like-ok szart se érnek. De akkor minek gyűjtötted, Norbertkém?

Répacukor = Heroin ?

A gyűlöletkampány újabb állomása a #gonoszcukor. Céges (!) Facebook oldalán a következő gondolatmenetet tette közkinccsé:

„C17H21NO4 ez a kokain vegyjele.C12H22O11 ez pedig a répacukoré. Érdekes, nem? Patkánykísérletekben a cukor az egyedek 80%-a esetén addiktív volt, míg a kokain csak a 20% esetében. Elgondolkodtató.”
Crapdate Norbert[src]

  • A vegyjel a kémiai elemek egy- vagy kétbetűs rövid neve. Így például a H a hidrogén, a C a szén, az N a nitrogén, az O az oxigén vegyjele.
  • A szerves molekulák több atomból állnak, legegyszerűbben összegképlettel jellemezhetjük őket. Az összegképlet megmutatja, hogy egyetlen molekulában miyen atomok találhatóak, s azokból hány építi fel a vegyületet. Így a répacukor (szacharóz) összegképletéből megtudhatjuk, hogy 12 szén-, 22 hidrogén- és 11 oxigénatom összekapcsolódásával keletkezik. Az összegképet azonban nagyon kevéssé jellemez egy vegyületet: nem derül ki, hogy az atomok hogyan kapcsolódnak egymással, nem ismert a molekula térszerkezete sem. Pedig mindennek nagyon nagy jelentősége van: a szervezetünkben található receptorok, enzimek nem az összegképlet, hanem a szerkezet alapján ismerik fel a molekulákat, azaz ez az alapja annak, hogy egy anyagra hogyan reagál a szervezet.
    Ha mindezt egy nagyon suta hasonlattal szeretném megvilágítani: a testtömeg, a zsírszövet és az izomtömeg aránya ugyan jellemezhet egy embert, azonban ez alapján lehetetlenség megmondani, hogy rólam van-e szó, Pista bácsiról, vagy Rózsika néniről... 
  •  A kémiai összegképletek hasonlatossága szerves anyagok esetén nem meglepő. Bár a szerves vegyületeknek sokféle definiciója létezik, az bizonyos, hogy a legtöbb szerves vegyület tartalmaz szenet, hidrogént és oxigént. Ha tehát ránézünk egy molekula összegképletére, és van benne C, H és O, ne lepődjünk meg: ez még semmiféle valós hasonlóságot nem bizonyít...[6]

Forrás: Ködpiszkáló blog

Saját tészta, étteremben

2017. nyarán azt kamuzta, hogy egy olaszországi étteremben megfőzette magának a saját CH diétás tésztáját. Sajnos az étterem erről nem tudott.[7]

Források

Ami Norbertnél kimerül a mindenegybenblogban.

  1. http://www.borsonline.hu/celeb/megis-indul-per-schobert-norbi-allitasai-miatt/102462
  2. http://alimento.blog.hu/2015/09/13/norbitoxikozis
  3. http://24.hu/szorakozas/2016/12/07/schobert-norbi-mar-megint-hulyeseget-mondott-a-szakerto-szerint/
  4. http://index.hu/tudomany/2016/09/02/update_norbi_beleallt_az_altudomanyos_ostobasagba/
  5. http://tibiatya.blogstar.hu/2017/01/30/norbi-ennel-nincs-lejjebb-/33516/
  6. http://kodpiszkalo.blog.hu/2017/02/05/ulj_le_fiam_egyes_418 Ködpiszkáló blog
  7. http://index.hu/mindekozben/poszt/2017/07/31/a_hazudos_update_norbi_hamarabb_utolerik_mint_a_santa_herevasalo_krisztiant_online_tragikomedia_negy_felvonasban/