FANDOM

A Biblia a kereszténység szent könyve.

Több kisebb könyvből tevődik össze, melyeket a zsidó szent iratok alkotta Ószövetségre és a kereszténység alapjait tartalmazó Újszövetségre tagoljuk.

Az Újszövetség (így a Biblia) utolsó könyve a Jelenések könyve, melyben kvázi világvége látomást írnak le. Ezért ez aranybánya a Világvégét várók, nem várók, sejtők, félők számára.

Amikor a reformátorok naívan úgy gondolták, hogy mindenki jusson saját Bibliához, mert az mennyire jó lesz - nem számítottak arra, hogy a saját Bibliákat saját bibliamagyarázatok és bibliaértelmezések fogják kísérni. Nem kellett volna így lennie, de közben megjelent a fogyasztói társadalom, melyben ami nem tetszik, azt kidobjuk. Nem tetszett a prédikáció, vagy csak ellenszenves a pap? Kukába vele! Nem kell a templom, ahol rendesen magyarázzák a dolgokat! Individuális egyéneknek saját vallást! Egyedi vallást! "Hiszek, amit akarok!" Hol itt a baj? Mert hozzájön ez is: "És terjesztem, hogy mások is azt higgyék, amit én akarok hinni!" ... Öhmm.. nem kéne hagyni nekik a saját hitüket, ha neked is saját verzió jár?

A Biblia két állapota

  • Van, hogy belefutunk a Bibliában olyan dologba, ami nem tetszik, pl. eléggé egyértelműen állít valamit, amivel nem értünk egyet. Ilyenkor a Biblia elavult, meghamisított, ósdi, babonás, hülyeség. Tonnaszám vannak ősi, hiteles "apokrif" iratok, melyek felrúgják a Biblia igazságát, és "a Vatikán őrjöng".
  • Ha olyat találunk, ami egy fél szóval alátámasztja a mi feltételezésünket - de legalábbis belemagyarázható -, akkor a Biblia a világ leghitelesebb könyve, amiben "már akkor megírták" az igazságot.

Az igehelyekről és metaforákról érdeklődjön gyóntatópapjánál, lelkészénél!